pozycjonowanie stron

Co wpływa na pozycjonowanie strony?

Istnieje kilka oficjalnych wytycznych Google co do tego, jak powinny być skonstruowane wzorcowe witryny internetowe, by znaleźć się najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jednak nie ma jednolitego przepisu na to, jak faktycznie znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Co wiemy, że na pewno wpływa na pozycjonowanie strony?

Google i pozycjonowanie stron – jak to działa?

Przede wszystkim należy wiedzieć, że pozycjonowanie stron to proces, a nie skończone w czasie działanie. Polepszanie jakości treści i struktury strony, a także optymalizacja contentu powinny być stale na uwadze specjalistów opiekujących się stroną. Raz osiągnięty sukces wcale nie oznacza, że pozycję uda się otrzymać. Innymi słowy: w pozycjonowaniu łatwo osiąść na laurach.

Google bezustannie prowadzi skomplikowane obliczenia i sprawdza zawartość wszystkich dostępnych w internecie stron tak, aby serwować użytkownikom swojej wyszukiwarki najlepiej dopasowane do ich oczekiwań treści. Budowanie wiarygodności strony, odpowiadanie na potrzeby merytoryczne użytkowników sieci, a także przejrzyste prezentowanie informacji (zarówno dla „czytających” je robotów, jak i ludzi) to najważniejsze parametry, które powinniśmy mieć na uwadze.

Wartość, którą możesz zaoferować innym

Google jest mistrzem w eliminowaniu ze swoich wyników wyszukiwania spamu, czyli stron, które jedynie udają, że odpowiadają na wpisane w wyszukiwarkę zapytanie. W pierwszej dziesiątce stron Google znajdują się wyłącznie te, które dają wymierne korzyści osobom poszukującym odpowiedzi na konkretne zagadnienia. Skąd Google „wie”, że dana treść ma wysoką jakość? Po pierwsze, bierze pod uwagę długość danego tekstu, zawartość słów kluczowych związanych z danym tematem, a także to, ile przeciętnie użytkownicy spędzają czasu na danej stronie. Jeśli ma ona bardzo wysoki współczynnik odrzuceń, zostaje zdyskwalifikowana jako wartościowa witryna.

Domena – czyli jak nazywa się Twoja strona

Jeśli z góry masz opłaconą daną domenę na kilka lat Google wie, że traktujesz swój biznes poważnie. To samo dotyczy historii danej domeny. Jeśli zamierzasz kupić domenę z drugiej ręki sprawdź, czy przypadkiem Google nie nałożyło na nią filtra ze względu na nieuczciwe działania.

Jak szybko można sprawdzić Twoje treści

To, jak prędko ładuje się dana strona jest bardzo istotne pod względem pozycjonowania. Nawet najlepsza treść, jeśli nie zostanie załadowana zgodnie ze standardami Google, nie ma szans na wysokie miejsce w wyszukiwarce. Dzieje się tak dlatego, ponieważ Google ceni czas swoich użytkowników i wie, że powolne dociąganie obrazków czy treści jest równocześnie skorelowane z wysokim czynnikiem odrzuceń.

Linki przychodzące, linki wychodzące…

Internet to sieć połączeń. Google ocenia wiarygodność strony również na podstawie tego, jaką pozycję zajmuje ona w kontekście całego „ekosystemu” internetowego. Im więcej źródeł powołujących się na treści z danej witryny i im częściej ta witryna odwołuje do innych stron, tym bardziej Google to docenia.

Nie tylko laptopy – czyli dostosowanie do urządzeń mobilnych

Większość z nas przegląda treści zarówno na przeglądarce na komputerze, jak i za pomocą smartfona. Co więcej, niektóre strony przeglądane są niemal wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Im większą rolę w przeglądaniu internetu odgrywają urządzenia mobilne, tym bardziej Google nagradza tych, którzy dostosowują swoje witryny do potrzeb małych ekranów.

Dane strukturalne – co to takiego?

Dane strukturalne to między innymi miniatury zdjęć, oceny użytkowników, liczba opinii, dostępność danego produktu w magazynie, przewidywany czas czytania artykułu etc. Im więcej takich mikro danych, tym lepiej wyszukiwarka umie klasyfikować dane treści.

Certyfikat bezpieczeństwa – SSL

Bezpieczeństwo stron jest bardzo ważne dla wyszukiwarki Google. Dlatego strony, które nie mają odnowionego certyfikatu SSL mogą wypadać z rankingu. Chociaż specjaliści nie są zgodni co do tego, jak bardzo SSL wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarce, zdecydowanie wszyscy polecają jego zakupienie.

Inne czynniki, które wpływają na pozycjonowanie

Powyższe to jedynie ułamek wiadomości na temat czynników, które wpływają na pozycjonowanie. Niektórzy specjaliści uważają wręcz, że jest ich ponad 1000. To, które aspekty strony powinny być polepszane w pierwszej kolejności, zawsze powinno być decyzją eksperta pozycjonowania. Ze względu na to, że każda strona ma indywidualne problemy, wyzwania i cele, tak też strategie pozycjonowania będą się znacząco od siebie różnić.

Chcesz wiedzieć więcej na temat pozycjonowania? Przeczytaj: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych

Zobacz także:

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *